Efter kommunesammenlægningen arbejder de 10 ungdomsklubber i Fredericia Kommune på et fælles arbejdsgrundlag og fælles begreber for god klub-virksomhed i kommunen.
Metoden skal baseres på aktuelle cases og inddrage pædagogikkens 7 forhold; alle skal kunne være med, og der skal gerne inddrages leg/konkurrence således, at metoden opleves som relevant og engagerende for deltagerne.
Efter kommunesammenlægningen arbejder de 10 ungdomsklubber i Fredericia Kommune på et fælles arbejdsgrundlag og fælles begreber for god klubvirksomhed i kommunen.
Videndeling og styrkelse af den fælles faglighed klubberne imellem. Metoden skal baseres på aktuelle cases og inddrage pædagogikkens 7 forhold; alle skal kunne være med, og der skal gerne inddrages leg/konkurrence således, at metoden opleves som relevant og engagerende for deltagerne.
Et brætspil til brug i sammenhæng med et udviklingsforløb, der gennem tilfældig kombination af case og kategorispørgsmål lægger op til refleksion, feedback og debat blandt spillerne. Dagligdagen sættes i spil via aktuelle cases og desuden gennem metoder såsom Rokkjær & Hildebrandt-Jensens 7 pædagogiske forhold og De Bono’s Tænkehatte. Spillet udvikles specifikt til den enkelte organisation/institution, og er derfor et nærværende og levende vækst-laboratorium for pædagogik. Et sted, hvor forsøg med tanker og ideer trygt kan udfolde sig, så alle medvirker til at berige andre med deres viden og samtidig selv bliver beriget.
Jesper Larsen, Chef for Klubberne i Fredericia:
” Pålidelighed og effektivitet var nøgleordene, da MQ i samarbejde med Klub 7000 i Fredericia Kommune, udviklede et spil som træner de pædagogiske refleksioner og kernearbejdet hos pædagoger i Fredericia Kommunes Klubber og Byggelegepladser.”